26 September 2013

Holiday Part 1

jatuh nye hari malaysia pada 16sept, sedap jugak kena plak hari senin.. yang kompom2 hari malas seorg pekeje tegar mcm aku nieh.. haha..
dh merancang dri bulan 6 lagi, nk ke utara.. KOMPOM with no compromise.. gitu... berjalan juge aku ke utara.. 5 org semua nye... Indahnye pulau mutiara mmg tak dapat disangkal2 lagi..

aku berniat penting nk jumpe Mai kt SP, mmg dh berckap teruk Mai bile aku lalu aje kt utara... bayangkan kalau lalu aje pon kena // wajib ke umah die.. hahahaha.. so mmg aku pegi jugak... aku jatuh cinta, suke nk mampus dgr enviroment umah die... chillax, kete tak byk... haaa...

aku kan menaruh hati nk duk utara.. just tak kesampaian aje lagi... lepas lepak kejap, makan bihun goreng masakan die.. aku and da geng ke pulau mutiara naik ferry... mcm budak2 lah jdik nye.. syiok kemain lagi.. mcm first time nk naik ferry hapy die tue... haha.. smpai2 crik hotel... mmg aku rekemen lah hotel waldorf nie, selesa, parking utk customer pon ade.. so xyah lah korang risau keselamat kete korang... uncle2 ramai tolong tgk kan.. hehe.. terletak die leith street, dekat betoi dgn muzium cekelat dan Sup Hamed.. jalan kaki aje...

first thing first, kena nasik kandar... nasik kandar nie letak betoi2 depan SK Tan Sri P.Ramlee, sedap and fresh ayam die.. aku mmg bukan pengemar nasik kandar buat yg tau.. aku telan jugak sbb lapar + kalau B yg makan semua nampak sedap.. haha..

lepas dri tue, kena cendoi... pergghhh... sedap... and ade kedai vadee, makan panas2 kt tepi ckit dri cendol tue.. and aku juge bukan pemakan kueh vadee nie.. tpi yg nie, mmg kekal dlm ingatan.. sedap nk jdik chite cekodok pisang die pn sedap lah wey.. hahahahaha.. panas2 plak tue kan..

then aku ngan B g jalan2 kat muzium camera + muzium cekelat.. jalan kaki aje dri hotel.. ptg kena sup hamed.. skali lagi tak kecewa.. sedap buat pengemar sup berempah.. tak pedas sgt, tak over power with rempah.. haaaaaaaaa...

mlm bersambung lagi... kali nie amert + wife join, papa pn mai jugak.. bergerak lah kami nk crik nasik tomato.. sedap wey... sedap betoi.. aku yg kenyang pn boleh makan lagi.. sbb sedap.. hahahahahah... teruk betoi gaya pemakanan aku... sbb sebelom kena nasik tomato tue, kami kena dulu chaw kueh tiaw kt bayan baru.. sedap juge.. ehhh, ape yg xsedap lahhh... semua sedap!!

**will be bersambung....


ps - aku boleh makan, makan, makan aje... rindu sgt gaye  nye nieh...

No comments: