05 September 2013

manusia ape nie?

byk sgt chite2 seram tentang keganasan manusia sejak 2 menjak nie kan.. seram mmg seram tpi hidup kena jalan jugak, kite pn takkan tibe2 nk duk umah sbb trauma kepada enviroment kn.. keje tetap keje, skolah tetap skolah.. jadah nye.. kalau nk cuti tanpa gaji boleh lah kot.. haha..

even kt selayang xbrape nk jdik hotspot sekarang nie tpi penah aje ade kes bunuh sorang pakcik and humban die dlm tong sampah yg dekat gile dengan umah die... and ade myammar ke bangla ke mati dalam
longkang besar kt depan warta lama tue.. paling dekat kes org mati kena bunuh kt apartment yg tak
smpai 5 minit dri umah aku.. ada aje, hari2 bacer paper ade ajelah kes2 org kena bunuh and trend skrg nie tembak mati aje.. kan...

aku tpikir2 apelah yg ade dlm benak hati dieorg smpai jdik tak hati perut.. xde kemanusiaan kan.. as manusia normal.. kite nie ade lah sifat belas ehsan tue.. tpi ko boleh bunuh @ pukul org separuh nyawa.. perghh..
org mcm tue bagi aku saket mental aje.. org saket mental yg memberontak jiwa nie mmg boleh kot buat benda bawah sedar.. sedih.. bile syaitan dh jdik kawan baik kan.. mcm tue lah akhirnye.. sedap agaknye dapat buat org merana.. dapat dgr org tue merayu2 mintak tolong atau jerit2 saket... gile...

org kate malang tak berbau..then kite pn xtau ape chite disebalik kekejaman tue.. geram ade juge.. lagi2 skrg senang betoi org share video kejam2 kt utube.. aku xsuke tgk video org bodohkan org kt utube.. video prank, video org kena kan org mmg aku xsuke nk ambek tau..  video2 eksiden ganas, takut plak nk tgk.. haha..
and dis week aku tgk video yg tersebar pasai pakcik kena langgar lari oleh sebijik BMW.. geram, mendidih
darah smpai ke kepala tgk video tue.. aku bayangkan org yg aku kenai aje yg kena, kalau adik2 aku kena.. mmg aku antar santau keramat kt owner BMW tue.. kalau ikot pada video tue, mmg sumpah xde hati perut.. tgk pak cik tu bergolek atas jalan pn aku dh menyirap, die boleh tak benti dan tolong.. makan ape lah gamaknye org yg drive BMW tue.. makan ape smpai tak ada hati perutkan.. hahahahahahahahaha.. bile lah gamak nye org tue nk kena tangkap.. senyap aje smpai ke sudah..

ape2pn kite boleh masih doakan kesejahteraan dunia akhirat utk diri sndiri, family dan kawan2.. mintak dijauhkan segala kekejaman yang jdik skrg nie.. sbb sape2 boleh kena..
Tcare and have fun =)

bukan berpikiran berat.. tpi kadang2 paranoid datang mengetok otak.. 'inilah kot bentok2 manusia akhir jaman'


ps - moge idup ini dipermudahkan... =))

No comments: