10 October 2013

Holiday Part II

tue bru adventure kami kt penang kan... nie kt kedah plak... bhahaha... decide nk gerak pagi kan ke kedah.. so jangan berangan lah semua dpt bangun pagi.. bergerak check in dlm kul 11 gitu... ari nie decide nk kena cendoi + laksa penang dulu bru nk beransur ke kedah..
siap boleh tggu lagi org kedai vadee tue goreng vadee.. haha.. lepak2 then bergerak ke ferry dlm kul 1 gitu... mencarik umah amert plak kat SP.. kami tumpang berteduh di umah amert aje shari lagi sebelom pulang ke KL...

mengikutkan amert yg mmg suke makan dan makan dan makan lagi, mmg aku suke lah nk join kan.. haha.. first smpai, decide nk ke Alor Setar kena Nasik Lemak Royale, ondaway ke nasik lemak royale tue pn, leh singgah makan laksa ikan sekor.. free flow.. ko order 1, then leh tambah2 lagi sebrape kali yg ko suke.. tpi maksimum oleh pegi pn 3 pinggan aje... kenyang wey!.. haha.. so chillax jap... sambung perjalanan ke sana... smpai2 aje aku mcm xpelah kot.. try lah, mane tau sedap betoi kan... ambek nasik separuh.. blom sempat ambek gambar aku dh ngap dh... sedap betoi... tak tipu punye... aku nyesal ambek nasik sparuh... hahaha...

lepas dri ngap kt citu, amert ajak g 1 lagi tempat makan... putri xmakan kari... so boleh try plak masakan siam yg agak2 power aa kt Jitra... amert kate jitra tue dekat aje.. tpi jauh mak ai... hahahahaha... **yg aku prasan lah, belah2 utara nie mmg suke ckp tmpat tue dekat... sebenarnye jauh oii... xdelah jauh mane dlm 30jam dri Alor Setar td...

Huma Cafe --- kt dlm utan... merempuh pokok getah... tpi cantek tempat nye.. kalau g siang boleh lah tgk pemandangan, tpi kami g mlm... apa2 pon tempat tue mmg a... perut yg dh kenyang makan royale td nie, boleh bantai lagi makan nasik + lauk2 siam yg sedap... haha.. pedas jugak bagi aku.. tpi nice... aku akan plan ke Huma lagi lain kali... =))

perjalanan balik ke SP lame jugak lah, tpi dh naik highway kan... trase xde lah lame mane pon... so tidu2 awai and besok nye kami nk ke ipoh... sakan nye lah hai....

Dasyat nye aku makan, smpai skrg terase gemok nye... hahaha!!


ps - tunggu lah aku, di kota itu... pelabuhan semua mimpimu~~

No comments: