01 February 2013

buku

dalam byk2 benda buku antara benda yg syiok utk simpan... sbb boleh repeat bacer @ saje2 ade mase terluang boleh bcer..
dari kecik aku dh diusung ke pesta buku benar nye.. mane lgi tempat nye kalau tak kt pwtc tue... dri zaman aku tadika lagi... mama suke benar bwak aku jalan2 sane.. rembat sebijik 2 buku dan balik...
then mama juge suke membcer... novel melayu lah tpi nye... family aku mmg tak into sangat benda berbahasa english nie.. aku blajar bahase english pn dengan lagu2... bacer paper english pn aku xgemar... hahaha... lagi2 mase skolah disogok sangat kena bacer paper english lah ape lah.. aku buat tuli aje.. haha..

dh brape tahun aku tak kesempatan nk menjengah ke pesta buku nie.. mase mama masih ketagih bcer novel cinta adelah aku kena teman die ke pesta buku.. dulu besau gile pesta.. mmg pesta sgt2 lah... skrg nie, dh tinggai ckit aje... booth yg bukak pn sikit... xbyk choice buku dan xde yg rare.. maybe dieorg nk publisher malaysia aje.. so limited ckit lah.. byk buku2 ilmiah / skolah aje..

skrg nie dh xbcer sgt novel... kalau dulu, habis umah tak berasap sbb mama asyik ngan novel.. haha.. aku pn terbejangkit lah... mcm novel2 ahadiat tue dri zaman skolah dh suke bcer.. bile ngan mama norhayati ibrahim, noor suraya... mmg aku suke sgt novelis noor suraya tue.. jarang2 novel die kuar benarnye.. kalau dh kuar mmg best.. **leleh2 cinta2 lah tpi nye.. hehehe..

wpon begitu jiwang + hati berbunge.. hahaahaha.. aku xreti bcer puisi @ sajak2 manis cinta.. entah nape.. mmg tak jiwa... aku lebih kental maybe.. benda2 tak terus dan lurus nie jrang aku dapat... lebih suke membacer benda2 yang mudah nk paham.. yerlah... karya2 sasterawan negara.. bapok nye... ulang bcer pn belom tentu paham... dan aku xnk jdik org yg buat2 paham... haha..

alkisah nye skrg nie aku dh ketagih novel sndri... aku benci bile aku ketagih... aku jdik lupe diri.. semua nak.. semua mau beli... dan aku harap publisher nie ade lah smpai bile2... jgn hangat2 tahi ayam... kang ketagihan aku nie sy yg dapat tolong kan.. haha..
aku nk sgt luang mase bcer novel english, tpi xjiwa.. aku ade curik2 bcer novel D, novel akk yg sohpie whatzilla tue tpii xleh gak... maybe aku kena duk dlm 1 situasi yg best bru boleh fokus kot... hehe.. maybe one day i will =)

and b suke membcer jugak... senang chite aku... dh beli, then ckp kongsi bayar yer... alaa awk nk bcer jugak kan... hehehehe.. bijak bijak~


ps - big bad wolf? tutup mata........ bulan 3 nk g singapore... haiyak!

No comments: