27 January 2013

pedulik ape org nk kate

bunyik mcm senang aje nk di adaptasi kan dlm kehidupan.. tpi smpai bile boleh tahan telinge, dan buta kan hati dengar cakap2 org..

aku mcm dh lali lah bile mama kata "nanti ape pule org kate"

kite nie hidup bermasyarakat.. time hidup org xkesah sgt, lantok ke die lah.. nk berguling ke, terbalik kuang ke di zaman hidup die.. tpi bile mati nanti mcmane plak kisah nye?
lagi2 skrg nie zaman dh xkenai jiran tetangge lagi... mcm aku sndri.. xkenai langsung dh jiran.. aku tau lah tu jiran aku.. tpi name, keje ape, asal mane aku xpenah pedulik.. sbb xpenah penting kan.. @ maybe belom tahap penting lagi.. tue xmasuk xkenai sedara mara lagi.. ikot kan rate2 perlis tue aku ade sdara, tpi xpenah ade inisiatif nk g kenai ke.. bersuai kenai ke.. haha.. entah2 kt kl nie pn ade ramai... aku aje xpenah ambek pedulik... yg kenai aje terus kenai...

tpi smpai bile akan jdik xpenting?

smpai satu hari nanti ko xde sape2 ko nk mintak tolong, @ ade kesusahan teruk @ example paling mudah ade kematian..

bile mama kate "cube lah bemasyarakat ckit, nanti mati xde sape nk dtg tolong" aku cube menyangkal penuh.. sbb pikir ade sdara mara.. tp dieorg duk jauh kot, xkan nk biar arwah lame2.. xbaik jugak.. xkan nk nanges smpai ke sudah xbuat ape2... yerlah, mane lah tau, smpai terblur ke kan.. mane nak kenduri tahlil.. mcmane umah, nk panggil sape... nk ajak sape... mcmane.. bile nk buat... kt mane nk buat.. semua tue..... kalau bab kenduri kawen plak mcmane... bab itu, bab ini... hah!
logik nye aku kena lah jdik rajin2 menyapa.. wpon kadang2 tue xde point ape pon.. tpi jdik xsuke.. haha.. lgi2 org2 cnie suke tgk org mcm xpenah tgk org...
hahaahahahahahha... tgk pn xboleh ke?

sejak aje jkkkkkkkkkk taman nie, maybe molek ckit lah.. ade saje aktivity and buat acara kenai2 wpon aku xpenah ambek pedulik pon.. haha.. maybe aku kena lah kenai makcik2 kt taman nie sorang 2... atleast kan.. atleast...

moge kejiranan aku nie xde ape yg buruk akan jdik... disehat sejahtera kan kawasan taman aku nie.. dijauhkan jenayah yang dh mule truk skrg nie.. dijauhkan dijauhkan... risau... bukan xpenah risau.. lagi2 kawasan selayang nie mcm dh jdik panas... dh jdik negara lain.. haha.. paham2 ajelah..


ps - nk tak pedulik langsung pn xboleh jugak...

No comments: