22 October 2011

kalu yg pergi itu aku...



penah x pikir kalu besok ko tak terjage dri tidu nyenyak mu??

aku ade pikir baru2 nie... sedih kan? mcmane agak nye riaksi semua org tentang pemergian aku?
aku positif gile bile smpai ajal nye aku... wpon bekalan akhirat ku kabur, wpon aku sendri tau bekalan akhirat ku nipis / kurang sgt2 berbanding org lain , tpi kite xtau ajal nye kite bile..

and andai aku pergi dulu, rmai ke yg dtg menyumbangkan surat yassin buat aku? ade ke kwan2 yg akan terus2 mendoakan aku di alam lain nanti...
atau yg kluar hnye chite2 busuk psai aku lepas mati nye aku nanti?
entah~

and barang2 aku yg berlambak2 nie, ke mane pergi nye lepas aku xde... buang ke, simpan sebagai kenangan ke?
ade tak sape2 yg nk ambek barang2 aku sbagai kenangan nye aku dgn die.. erk!!

tp aku selalu doa, agar kematian aku bukan lah didalam keadaan mengaib kn family aku.. maksud aku bukan dlam keadaan aku sedang berjimba... beriang ria, bergelak sakan.. biar lah aku punyer tanda2 utk menempuh alam kematian itu..
mama selalu ckp, " kalu duk suke2, gelak2 kalu tibe2 mati mcmane?? " , " tgh2 sedap gelak2 ke, hapy2 tue kalu tibe2 kamu mati kt ctu mcmane?"
sumpah ia mendatang kan keinsafan 3saat yang dalam skali...

kenape tibe2 aku ckp pasai pergi nie?
Mak kwan aku bru aje past away, and aku bukan mendoakan yg buruk.. tpi aku membayangkan ketiadaan mama di mase hadapan ku..
kuat ke aku menempuh ari2 mendtg tanpa mama? boleh ke aku??
musti aku rindu mama bebel pasai dunia dan akhirat kt aku..
sape nk masak rendang ayam yg sedap tuk aku, sape nk dgr ape yg jdik ari2 kt aku... aku nk gurau ngan sape kalu mama dh xde~
aku penah mimpi mama pergi, and ia mengundang sendu di dada smpai aku terjage dan menanges tpi aku tetap xdgr ckp mama T_____T
idup ke aku, makan ke aku kalu mama xde... mkin meliar ke, jdik baik ke aku slepas mama xde... entah lah...
doakan yg baik2 saje buat mama... pjg umor + sehat2 slalu saje mama ku...

syg mama =)

ps - kalu sy pergi kelak, aku nk siapkan semua password2 email, FB, gmail, twitter, ym dan ape yg ade di internet buat awk...
sy xtahu nape sy nk bgi awk.. tp mmg niat sy nk bagi awk... erk~

No comments: