29 June 2014

Mei 2014 Holiday // Part 2

bermuler lah teroka kedah & penang plak dengan mai... and ade kawan D dri kL datang jugak utk lepak dgn kiteorg kt penang nanti... Angah lah kiteorg panggil die... ehe..

Kedah day 1
1 Mei 2014

smpai2 aje, mai ajak singgah umah tok nye kt saje singgah, last2 g kait pelam kat belakang umah... best nye... lame plak aku xbalik kampong... rindu kampong, tpi xreti2 nak balik... bhahahahhahhhaa...
singgah kejap aje.. pastu terus balik ke umah maii... kt taman seraya sungai petani kedah, perlu ke aku taip name panjang... hahaha...

aku suke betoi kedamaian kt area sp nie... senang tau! kete tak byk... haha... mlm tue decide g mkan kt kueh tiaw sungai 2... pendek chite rase die tak mcm dulu dh... kuuureng... harga ok.. not to mahai, not to murah... ok... xleh nk lepak lambat2 sgt, sbb bsok nye kami nk ke Penang... mai akan drive so kena lah rest and tiduq awaii... =)

Penang day 1
2 Mei 2014 - 3 Mei 2014

Bertolak awai, sbb nak ambek angah nye kat aiport penang... ohsem! besau bangat airport nye... ok... masuk aje penang check in... kt hotel area2 tempat aku stay dulu... hotel nie betoi2 sebelah camera museum tue.. RM240 untuk 1 mlm, dapat 2 queen bed, 1 tb yang susah jugak nk crik tb yang clear, ruang makan, sebijik peti ais, and blik air yang ohsemness... lepak dan mandi manda semua.. decide ke taman rama2... bayaran masuk RM18... rama2 nye so frenly... gaga.. lame jugak jalan2 kt citu... and decide lepak tgk sun set kt batu ferringgi before nk dinner...



so by 8 mcm kami lepak kt mall sbb nk beli barang2 ckit, bejalan ke ade tempat makan yg aku xpenang pegi... best jugak tpi buat yang xleh nk try chinese food mmg susah ckit lah... aku pn beli air aje...
ok.. and akhirnye makan di Abu mamak... kena try lah.. megi goreng cheese die, and aku try roti marvelous so much... huuuu... sedap and berbaloii... pemes ok! try google Abu Mamak and u fine gambar2 di google yang makanan die sedap! bhahahahaha...

berakhir semalam di penang, and besok nye decide ke bukit bendera =)



pagi2 gerak ke bukit bendera, ohsem! aku xpenang ke sni.. first time... ramai jugak orang nak naik ke atas... aku mati2 ingt die nye cable car tue slow... tpi laju ok... sepantas kilat dh smpai... haha... tinggi jugak lah...
buat yang gayat mcm aku nie... benda alah tue agak menakutkan... tpi rase safe lah sbb naik beramai2 kan...
naik and lepak bekfest kat atas... terus balik ke kedah.. atas urusan family mai... kami naik feri balik ke kedah... penang mmg havoc + jemm nk mampuih lah dis time...

mase aku pegi dgn B xde lah jemm and panas desup mcm nie... byk jugak aku leh jalan2 and makan.. aku kempunan cendoi sedap and vadee sebenarnye.. tpi mmg xde lapangan mase nk pegi... InsyaAllah panjang umor murah rzeki aku nk ke penang lagi =)

aku balik ke penang balik and stay lagi 1 mlm kt umah mai bfore balik by kapai terbang ke Kuala Lumpur...
aku dok teringat nasik kandar Hussain, big time!! sumpah sedap lazat di sukai... nanti aku nk pujuk B ke SP lepak umah maii and g makan Hussain.. musti dengan senang hati aje die mau... bhahahaha..

Big Hugggggggggggg!!

and mai masak sebelom antar kiteorg balik tue =) mmg sedap sgt... Thank Mai buat tumpang kan kiteorg kt umah ko... Thank alot2 buat D and Angah bagi menjaya kan perjalanan holiday yang baik ini... =) susah jugak buat aku nk lapangkan mase utk ke langkawi + kedah + penang mcm nie.. tpi ni mmg pengalaman dan pengajaran paling ohsemness untuk 2014... yeah! =)


ps - xsabau plak nk raye lekas2... nk g tgk strawberi dgn B... =p



No comments: