29 June 2014

Mei 2014 Holiday // Part 1

payah jugak nk pikir tajuk yg sesuai dgn entri kali nie... bhahahahha... over sgt2... dh lame benarnye holiday sempoii by aku nie... tpi sbbkan laptop kesayangan hamba masih dlm mood kena repair so nie baru lah berkesempatan utk chite... pakai laptop pinjam.. heehehhe...

Langkawi
30hb April - 1 Mei 2014

aku bertolak mlm 29hb tue dgn D dri pudu naik bas ke kuala perlis and smpai around 7++ so terus beli tiket feri.. bakal bertolak naik feri ke langkawi by 830a.m.. perjalanan feri ambek mase sejam 15minit ke ++ mengikut cuaca dan halangan2 lain... aku nye ok, just aku dok betoi2 tepi enjin... and agak bising... tpi feri ke langkawi nice nice aje.. not to old, not to mewah sgt lah... but fun =)

smpai2, ambek kete.. maybe sbb ade musim cuti dat time kami ambek myvi calar bala pn kena 70hengget shari. layan. so decide nk stay cenang, dekat dgn pantai and kedamaian idaman yang di carik kan.. so letsssss go... kami dok di charlie motel langkawi, nice meng!! utk RM140 smlm, sebijik bilik privasi katel queen 2 bijik, aircond, sebijik tb yang ade channel 2 aje itupn xde kaler... nice! bersih and suci bilik die...
best moment jugak, sbb ko tiduq dgr bunyik ombak.. ade ayam lari2, ade kucing comel... ok!!

lepas kemas2, and mandi manda bersiap ke berjalan... aku yang gayat mmg xmau naik cable car... tpi atas impian dan harapan D, aku naik jugak... pakej 50hengget -  naik duck ride and cable car... first naik duck ride... xkesah lah budak2 ke ape... leh jalan2 naik itik besau and berjalan fun jugak... ambek mase dlm 45minit and lepas tue kami ke cable car... seram!!



seram + gayat nak mampuih adelah perkataan yang terbaik aku leh cakap... tinggi gileeeeeeeeeer... aku, D naik dgn 2 org dri negara China, dtg jalan2... so kami pn sembang lah itik dan ayam ckit... hahaha.. layan... but dat atook mmg xtakut langsung... aku dh ketar sendi2 dh... die relaxx aje.. ceh!!

lame jugak aktiviti kt area citu, and perjalanan dri satu tempat ke satu tempat tue agak2 jauh jugak... mlm dinner kt kedai thai yang ohsemness... and g tgk2 cekelat kt haji ismail... aku giler kejap.. banyaaaaaaaaaaak nye cekelat... murah plak tue.. tpi ekonomi aku tak mengijinkan.. aku leh shopping ckit aje for cekelat dis time... and i will come again ok langkawi... for borong2 cekelat... hahahaha...



abes aktiviti 1 hari, pagi nye aku ngan D lepak g pantai aje.. ade plak abg2 omputeh ngah jogingggg.. cuci mata kejap... by 10 gitu check out sbb nk g shopping cekelat for da last time dulu, baru nk balik... so tak ke mana dah... ke helang pn xsempat, sbb barang dh sebeban nk ke hulu hilir... so decide antar kete and terus naik feri... dh janji dgn mai akan ambek kiteorg kt kuala kedah by 430 - 500pm..

aku akan kembali lagi ke langkawi nie... maybe ade lagi benda2 best yang tertinggai @ xsempat rase makanan yang best2... sehari smlm mmg xsempat utk teroka langkawi serba gojes ini ok =))

so excited to meet maisarah mazlan, and explore kedah + penang plak....



PS - sedap nye Mai masak... teringat2...


No comments: