22 January 2014

marah

perasan marah nie membara2 aje..

lagi2 manusia tak lagi ade "roh baik" dalam jasad..

makin hari, makin chite2 jahat keluar

idup makin tersepit

idup makin mendesak dan terdesak buat yang kurang bernasib baik

aku Alhamdullillah, masih mampu bernafas lega

punye uwang bulanan, punye family bekerja

bukan lah bermewah, tpi boleh idup lah

buat yang susah, buat yang sedia papa

apelah lagi yang tinggal....

baru2 nie isu semua nye naik, buat org marah... geram... kadang2 yang marah tue bukan lah mengenangkan nasib sendiri aje...
tpi mengenangkan nasib yg di bwah... yang sudah sedia susah...
maybe org di kawasan luar bandar tak rase sgt... brg murah @ punye tanah usaha sendiri yang mendatangkan hasil...
buat warga kota yang umah nye sewa, bil air, bil api, anak2 skolah, makan sndiri, brg keperluan peribadi, kereta / moto....
aku paham, sbb sepupu aku ramai yg lari balik ke kampung lepas keje cni 3 bulan... atas terase tak boleh nk menyimpan kalau duk KL... memang... memang tak tipu.... haha... baik balik kampong jual pasembok... leh simpan duet...

aku xboleh nak jdik cakap2 besar, suare cenonet aku nie tak smpai ke mane.. and aku rase kalau aku kumpul 1 juta tandatangan tanda setuju utk perubahan yg lebih baik pn, aku tetap di pandang sepi... suare rakyat yang tak di endah kan...

mendeee nk endah... gaji depa tetap sama, kerja2 depa tetap sama... ke sana ke mari naik kete mewah tetap sama... rumah tetap besar, kuase membeli tetap besar... kite terpekik telolong pn, idup depa tetap sama....

tetap laaaahh tak sama ngan kite... iyer dok...



ps - suara nyamuk kt tepi telinge anoyinggg ok...

No comments: