22 August 2012

gosip

skali tgk baju kurung aku adik bradik dh mcm bantal yang tok limah selalu buatkan.. dan kami buat muke kcian dan mintak nk bawak balik kl.. haha..

eh bukan nk chite tue lah..

kalu balik kampung musti dpt gosip2 xkesah lah dtg dri mane pon.. tpi gosip mmg sedap di dgr kan.. bhahahahahaha..

"along tau, si A tue, menyombong tak bertempat... sejak2 duk KL and kawen ngan org negeri lain dh xde balik2 kampung lagi.."

ooooooooooooooooooooh!

"si tue dh kawen dh, laahh tak tau ke.. entah.. tibe2 aje.. tau die tue byk gf.. last2 die kawen aje dgn yang nie"
"mcm tangkap muat aje"

seriuuss??

aku pon suke jugak tanye2

"ape chite bekas buah atie along tue ek?, dh balik dri obersea ke? dh kawen??"

"ape name budak tue alaa yg dlu slalu gak lepak cni, ape dh jdik.. ank dh brape??"

"yeke nk kawen, bru 22 tahun tue.. xkan nk kawen dh... issyyyyy"

"sape yang duk kt umah cantek depan tue, xkenai ke?"

------------ aku kan balik kampung stahun skali pon susah.. so byk lah tanye.. but gosip kt kampung tue mmg best lah.. aku kenai byk jugak budak2 kampung tue.. yang baye2 aku.. yang mude2 belia semua.. rate2 abes kawen dh semua.. alhamdulillah.. tp blajar2 tanggungjwab tue..
byk yg aku dgr busuk2 aje.. aku dgr kan ajelah.. tanggungjwab lepas kawen tue bukan hanye nk mengandungkan bini aje.. pikir jugak kat mak pok tue.. dh kasik duk skali tue dh bernasib baik dh.. xyah pikir sewa umah ke, bil air api ke.. hulur2 lah, beringatlah.. xkan lah dh kawen pon, ank binik mak pok yang kena kasik makan..
xmalu ke??

sekian....

ps - aku xsuke dgr lepas kawen, susah kan mak pok.. wpon mak pok xmintak2, diam aje.. tp kadang2 terluah jugak kt someone kalu die xleh nk telan lagi.. maybe sbb die dh rse terbeban.. tanggungjwab sbagai ank tue xpenah ilang smpai lah mak pok dh xde wey... aku xperfect, tp aku cube lah tolong mama mane patut ke.. ape ke.. mane tau kan.. entah2 die pon sesak tp diam kan aje..

No comments: