29 April 2012

angan 1 juta

si kimi slalu ckp mulut aku nie masin, ape aku ckp musti jdik.. so kalu bab buruk2 kan die mmg slalu jdik lah.. hahahahaha.. lepas nie ape2 yang baik jdik kena kongsi lah.. sbb aku yg mulut masin, ckp yg baik2 psai die.. and last sembang pasai 2 juta... andai kate 1 ari nanti tibe2 muncul dri mane2 duet 2 juta hengget dpan mate... haa... nk di jdik kan chite, 1 juta tu aku punye lah.. haha.. bermule lah angan2 ngan 1 juta tue...

aku first skali aku pikir nk bagi mama, 100k buat duet tutup mulut kate aku.. bhahahaha.. apesai plak duet tutup mulut kan.. aku dpat dat money scare sah dan legal.. **mengelabah aje... so duet tue buat lah ape2 tuk g haji ke, umrah ke, nk renovate umah ke.. ikot suke mama lah nk buat ape.. 100k tue byk ok..

and tuk dri sndri :

1. aku nk beli 5 bijik umah kos rendah, bajet2 dlm 80k ke 100k sebijik and akan di bayar cash ok.. then nk buat sewa kt org.. sewa lah dalam 5ratus ke 6ratus.. so kt ctu dh ade income yg kompom2 akan dapat tiap2 bulan.. haha~

2. nk benti keje! bhahahahahahahaha... xnk dh keje... i dont want!

3. beli umah untuk dri sndri, beli yg murah aje dlam 250k ke, kete nk beli honda city aje.. yg saving kt minyak and cantek... bak kate aku.. Honda City 2011 tuk mcm nk blagak x berlagak nye style lah.. kan kan.. hebat pn hebat dh city tue.. wpn mmg aku suke Accord, tpi nmpak sgt belagak nye.. so beli city boleh lah...

4. nk travel eropah and mane2 negara yg aku nk pegi, hah.. ini adelah wajibon yer.. wajib tuk aku berbuat demikian utk menghapykan dri sndri..

5. tak lupe jugak aku perlu membayar utang pinjaman pelajaran aku yg kalu nk compairkan dgn 1 juta aku tue mmg celah gigi aje leh bayar kaannnnnnn... bhahahahahahahaha.. **gelak jahat~

6. and aku sebenarnye nk buat tempat yg selesa utk kucin2 aku... kan... buat sangkar yg proper and kemas tuk dieorg... mcm kt obersea tue.. kucin dlam sangkar pn dieorg buat lorong2 leh kucin dieorg jalan2 rata umah.. tpi xkuar dri sangkar tue.. ohhh.. i want dat type of sangkar kucin..

7. lepas dri susun2 semua tue.. and simpan ckit utk ari tua.. aku teringin benar nk ade kedai printing sndri, all in 1 place nye stail.. itu mmg dalam real life pn aku teringin nk ade... lgi2 aku tgk kt perlis tue tak ade kedai yg betoi2 fokus buat dis printing side.. kalu dapat bukak kedai dalam mane2 kolej @ U kt perlis.. aku nmpak aa benda tue leh pegi... budak2 nk priting assgment semua and using pc... yup.. mane tau leh jdik reality kan... haha...

ini adelah cerita rekaan fantasi smate2... 1 juta.. bukan 1 amount yang tercapai dek akal... nk kumpol and merase 10k dalam akaun pn mcm mustahil sgt2 bgi aku.. mcmanelah gamak nye idup aku di mase depan kan.. mengumpul payah, boros nk mampus... urmm.. haha.. **gelak kan dri sndri..

maybe ade baik nye aku duduk dri bawah, and blajar menikmati idup ni dri mate org yang idup bersederhana.. kalu aku nie mampu and berharta aku xtau lah aku leh handle ke x... humble ke aku sbagai manusia, lupe dri x aku sebgai org kaye... skrg nie pn aku dh lupe dri, bayangkan kalu aku betoi2 mewah.. lgi teruk perangai aku gamak nye.. hahaha...

best kan ade 1 juta........ and what say u??


ps - nk kumpul duet nk beli hanpon 800 pn tercungap2... =DD

2 comments:

Kc Kasedah said...

kalau aku ada 1 juta, takmo duk Malaysia dah hahahaha ;D

ckindollah said...

kalu mama ngan abah dh xde aku leh lah kot duk luar...

aku pn xhengen nk duk sni =p