03 May 2011

membela ank sndri

haa.. itulah yang haku rsekan bile bela 4 ekor ank kucin yang sedang membesar.. rumit and byk hal.. itu haku ckp pasai kucin bukan bela ank sndri lagi..

kalu dh melibatkan ank org lagi bertambah2 masalahnye, ank org berakal, boleh pikir panjang.. ank kucin ape ade depan mate die ON aje.. bahahahaha..

haku bukan xsuke budak2 tp haku antara manusia yang xpandai berkomunikasi ngan budak2.. budak2 comel, haku suke lah layan.. kalu dh buas, xdgr ckp, xreti duk diam, merengek ayooo kasik balik kt mak die lah jawabnye..

haha..

bile pikir balik, how lah.. mcmane haku nk membesarkan seorg anak.. tgk ank org, mcm2 gaya mcm2 ragam.. kalu nakal, buas smpai xreti duk diam haku rse nk picit2 aje budak tue.. **hikhik.. kalu tgk budak2 yang cute, manje, nk sembang2 terase nk ade ank sndri plak...

susah kot, kalu dh Tuhan nk duga kasik ko ank yang SubhanaAllah punyer perangai tak kan ko nk marah Tuhan plak, tp tue salah sape?? ank kite yang xdgr kate @ kite yang xreti didik ank? haaaa.. pusing2 sape jugak yang kena?? pikirlah~

haku bukan lah baik sgt3 tpi haku seboleh2 xmau susahkan mama, @ lebih kepada xmau mengaibkan mama dlm ape2 hal pon.. jaga aib mama, xmau die nanges pasai haku.. and aku rse tue cukup tuk senangkan atie die.. wpon skrg nie musti die pikir2 ape nk jdik ngan haku nie, atleast itu saje yang dirisaukan.. bukan lah hal2 berkaitan perangai haku or perihal aktivity yang haku wt..

point haku sebenarnye, didiklah, bentuklah, warnekan lah anak2 yang kamu lahirkan dgn kasih syg itu ngan ilmu.. beradab, rendah dri, and terkawal sgt2 penting utk kanak2.. serius dow.. dpt bezakan kot.. korang tgk pon korang leh tau kan, mcmane budak2 yang diajarkan utk beradab ngan budak2 yang tak beradab.. kan?? **utk kanak2 bawah 12thun..

ps - tibe2 bukak topik budak2 sbb haku melihatkan pembawakan budak2 skrg sgt2 luar biase.. haku pikir, haku perhatikan.. smpai haku rse haku xmampu haku takut nk membentok seorg ank yang bakal membela haku smpai ke akhir hayat and ia akan terjadi hanyer dgn kehendak Tuhan.. nampak x??

2 comments:

kc kasedah said...

yup sampai satu masa aku tanak kawen dan punya anak sbb pembentukan minda dan rohani kanak2 zmn skg luar biasa drpd dulu2. :)

ckindollah said...

tue lahh tue =)

haku pon naik ngeri tgk budak2 skarg nie~