19 April 2015

Shortrip2015 - 2

Smlm xde buat mende slain mkn, bsok decide ke Wan Kelian, tp xjdi pegi pn sbb pak cik nk pkai kete + nk msuk ke sana kena bwak passport, tet! Decide ke padang besar aje, dlm pale aku nk makan aje... hahaha...
smpai2 pekena makan dulu, dieorg pagi2 dh mkn kueh tiaw tomyam... aku kena teh ais feveret dulu... dieorg dh ade jual air size jumboo.. hahaha.. bsar giler, RM2.50... lega wey, kena plak musim panas nie... lepak jap, bru jln kt dlm... agak awai and xramai org... aku beli jersi 2 helai... and kongsi beli mangge utk buat makan dgn pulut kt umah mlm tu...
Ila ngan fara balik mlm ahad tu jgak, naik bas kul 11.30, aku stay smpai senin pagi utk naik bas ke alor setar dan ke sungai petani pagi tu...
balik dri padang besar, merase lagi lah bjalan skan ke kangar and mkn laksa... sedap btoi... byk kdai xbukak ahad... so lengang jgak lah kangar... balik rehat2 jap, mlm after 9 kuar g mlm kt Kuala Perlis, dieorg ade bukak kdai tepi2 laut tu makan locheng.. alaa cocok2 mkn tpi laut aje.. xbrape sgt pn, mahai... hehe... antar dieorg naik bas, aku g pekena rojak buah kt area kangar tu... awesome!!
Balik and kemas2 beg semua... bsok bmulerlah bjalanan solo aku ke sungai petani...
Aku xpenah naik bas travel mcm nie scara solo, tpi Alhamdulillah, pejalanan aku lancar je... xde tggu bas lame2 and senang aje tanye2 org... naik bas dri perlis ke alor setar - RM5 and dri Alor setar ke Sungai petani - RM7... bjalanan ambek mase 2 jam jgak lah... smpai ke stesen, maisarah dtg ambek.... hehehe... lame gile xjumpe and borak panjang dgn maisarah nie...
First, lets pekena Hussain nasik kandar... bhahahha... sedap mampuih laahh... pastu Mai ajar aku lepak kdai hipster area citu... bhahaha.. die jual air jumboo jgak, mahai ckit aa RM4.50... tpi sedap btoi... xkesah lah org ramai pn...
Balik, xde ke mane... lepak chillax kt umah aje.. Mai pn ade jage 2 org ank buah die.. so ajar2 ckitlah... aku pn jdik cikgu juge... bhehehe...

-- Sambung lagi 1 lah nanti..... **panjang btoi nie...

No comments: