27 April 2015

My syg - Ciktam

I have dis cat, dh lame betoi aku tggu utk memiliki seekor tuxedo cat... and last2 B dpt dri bos die.. kasik 3 ekor, 2 tuxedo and sekor itam aje.. 

Mule2 B bela 3, pastu masuk lgi 2 ekor american curl yg super hyper... huuu.. aku xambek pn, sbb kt umah dh ade byk.. so aku xleh nk ambek sbb mama akan bising.. just jage kadang2 sbb B outstation or balik kmpg...
Mase kecik2 kn susah ckit nk bela, kalu salah ckit die saket and xleh survive so mati 2 ekor baby tu... and tinggal lah sekor jantan.. si Ciktam nie.. mmg aku suke sgt lah tuxedo mcm yg aku nak...

After dh bsar ckit, dh smpai umor utk mengawan tertawan B decide letak kt umah aku aje.. sbb kt umah aku semua jantan, no betina allow pn.. hehe... xnak nanti branak pinak, aku xmampu nk bela... hehe... so mengawal lah ckit kuantiti anak2 kt umah... skrg aku ade milo, tomtom, uteh, 3 ekor anak si makcik.. nie ajelah...

But kames lepas, rupenye last aku dpt tgk Ciktam.. xsangke gile, sbb die mmg suke jln2.. balik without no bleeding or scar, aku tgk die ok aje.. just kaki saket ckit.. aku tgk2 kaki die.. kasik makan semua aku kluar... aku suruh die tiduq kt dpur..
Balik tgk die dh dlm cage, asingkn sbb die dh saket truk... aku mmg xleh tgk dh... aku jdik patah hati... baring aje.. aku panggil pn xpandang dh... Aku usap2 die kjap and xleh tgk die lgi...
And his gone after that.... (T⌓T)

Just ari ni aku teringat kt die... rse overly attach plak dgn die... maybe aku pn tgk die membsar dri 4 bulan, smpai sthun after dat.. manje and klakar.. very soft... and die selalu jemput aku kt pagar kalu aku balik umah, suke nk tiduq sbelah aku dlm bilik... bsunguh2 jgk nk msuk bilik aku utk tidu atas katel kena kipas... sedap aje tgk die tiduq..
I just mish him tonite... maybe aku lmbt trase kehilangan die... then ari nie trase sgt2... and aku xde kucing lain yg nak buat mcm die buat... T_T

ps - aku bkan nk kau pegi, tpi aku lgi xsanggup tgk ko saket... and tgk mata yg menahan kesakitan... rip my syg, Ciktam...

No comments: