25 February 2015

Jimat bkan kedek

Pasai blanjawan masing2 xde sape leh ckp apekan.. maksud aku bab nk makan sedak hari2 ke nk lepak tempat baler mahai ke, ikot kemampuan diri sndiri tp tu lah bkan semua leh kuar duet mcm ko kuar duet.. aku pn lepak makan jugak, tpi ikot kemampuan diri + kemampuan yg ikot tu.. bkan ikot ckp sorang aje..

bab melepak @ nk chillax2 manje gitu, mmg lah mse discuss semua mcm mlas nk ckp byk... aku pn suggest tmpt yg berpatutan, stakat nk gelak2 and sembang xkan nk lepak kedai minum segelas 20hengget.. lepak cafe2 gitu, ade kueh mueh ckit ke stakat mee goreng 5hengget ke.. kan... boleh nk lepak, tp tgklah awai blan ke.. ke mmg kwan2 mampu ke tpi suare aku bukan suare majoriti.. suare aku, suare unggas yg bterbangan aje... bhahahaha...

Maksud aku kt cnie, bkan semua org mampu sebulan pjg tue nk bmewah2.. kdang2 tgh blan dh semput, xpn dh hujung2 bulan makan megi.. nk spend 100++ utk 1 meal pn org pkir 2 juta kali.. lgi2 ade ank2 ke ape ke... mmg jenis syg duet ke, aku mmg ngaku lah aku mmg xde bajet lah nk makan tmpt mewah.. boleh nk makan tpi xde mahai nk mampuih mcm tu... rse tak bbaloi nk makan mahai2 gitu... aku g makan ikea pn bru 30hengget 1 kepala... kenyang mcm nk meletop perut... example lah, dpt makan sedap dgn harga bbaloi nape nk pakse over spent..

So aku dgn rendah diri tak dtg aje, sbb malas nk pjg2 chite.. last2 brape kerat aje yg muncul... sbb majoriti nye aku tau + paham bkan semua org mampu.. lgi2 ade plak tukang ingtkn "nanti bwak duet byk ckit, taukan makanan ctu mahai2, atleast 100++" WTF... relax ckit lah makcik, xyah lah buat mcm kami ni sengkek sgt... ade tpi rse membazir...
Aku pn ade sdara dtg dat day, mmg xdpt join da party...

So ikotlah nk mcmane... aku relax2 aje.. nk lepak boleh tpi biarlah yg kena dgn rakyat jelata aje... tau lah awk bekonomi baik + mampu.. tpi bkan semua kwan2 ko bnasib baik mcm ko... ko kenai tpi ko buat2 xtahu psai benda tue.. ko tahu die bkn org senang tpi ko nk suruh die ikot gak kederak ko...

Soo mcmane...

Ps - betoilah kawan time hapy2 senang dicari...

No comments: