05 March 2014

Indahnye Jogja 1

akhirnye aku menaiki kapai terbang yer... bhahahahahahhaa... selepas 28thun idup, akhirnye berpeluang untuk terbang bersame kesayangan hati hamba ke tempat yang tak di sangke2 akan aku sampai juga iaitu Jogjakarta =)

Asiiiiikk!!

aku kan jenis lambat nk rase syiook tue.. haha... mlm sebelom nk terbang tue bru lah rse syiok... mama bising2 sbb aku nk pegi jgak.. lagi2 die dgr pasai gunung brapi kan.. tpi atas informasi teman2 di sana... keadaan udah okeh.. and prambanan udah bukak seperti biasa.. dan kawasan Malioboro tempat yang kami pikir2 mahu duduk pn udah tenang dan enggak perlu pake mask lagi... **biarlah aku speaking... aku tak move on lagi dri vacation aku nie.. kalau boleh xnak pulang... haha.. =))

smpai kul 2 time cnie, and 1 time sana.. lambat sejam aje.. tpi aku rse mase kat sana mcm bergerak 2-3jam lagi lambat dri cnie.. haha... rse tak ptg2, rse tak malam2... haha... first day same, udah di calling teman2 ajak libur.. mlm minggu gitu.. aku menetap di Hotel Sakura, di Jalan Sastrowijayan. Landmark yg mudah untuk Malioboro... mcm di tgh2.. dekat dengan Kraton, Sultan Palace yang aku nk g sangat2 tue.. =)

Aktiviti mlm mmg nk tggu anak2 Zoo datang jumpe... so decide nk g minum dengan anak2 lain di Semesta.. antara tempat yang hips lah... hahaha..

kami merempit aja di Jogja.. naik moto rame2 sama anak2... aku bonceng sama rully and kimi sama bakti.. haha.. seronok... mule2 ingt nk rempit sndiri aja.. tpi chaos mlm minggu kt citu mmg tak jangka... ramai giler.. and rata2 bermotosikal... so motosikal tue jdik 3 kali ganda dri kereta... agak2 tak selamat untuk org yang tak brape cekap... lagi2 mcm kami nie... haha...

aku benarnye saket tekak yang amat2... smpai nk telan air liur pn nk menanges... serius... aku agak2 moody lah mlm tue.. xmakan xminum pn.. aku tgk aje org oder.. sbb aku xmampu... last2 dieorg sugest lah air keramat berubat... bhahahaha.. teh + herba + halia dan daunan.. aku try... jumpe air cap badak utk saket tengkorokan aku try... haha.. atleast ade lah kurang ckit... dri aku mcm nk nanges telan air liur sndiri..
ngade!!

hari berakhir baik sekali... lepas di hantar pulang anak2... besok kami plan ke Kraton, Sultan Palace utk jamu mata dan wayang kulit =)



ps - chite sekerat, tak abes...

No comments: