07 July 2013

Tenangkan Jiwa

aku kan down kejap last month... sbb dh bosan sgt2 ngan idup kt KL.. jemm aku nk g keje dh makin teruk..  dh terlalu banyak tambahan kereta kt jalan skrg... beza sgt2 dengan setahun lepas... smpai hari2lah aku xnak g keje.. sbb xnak duk dalam jemm.. hahahahaha... truk gile aku nye depress terhadap jemm... benci nye kat KL nie buat aku nk lari balik kampong.. keje kt sane.. tpi mmg xde sape nk kasik lah kan.. haha..

dieorg kate ape nk keje kt kampung.. org sane pn dh byk lari duk kl.. ko lagi nk duk kampung plak.. aku dh jdik xkesah dh pasai KL.. lantok kan die.. aku nk balik kampung.. keje kilang sarung tangan yg dik tie keje tue kan aku xkesah lah... xnak dh dok kl.. semak, jemm, brang mahal.. semua kos, semua pakai duet.. gaji xbyk.. stress kan.. T______T


so aku ambek cuti, balik kampung 4 hari.. aku rase mmg xnak balik KL dh.. seriusly... xnak... haha.. tpi sbb keje and yg pentingnye b ngah tunggu kt KL aku balik jugak lah... =)) hehehehehe...

seronok, nyaman, selalu ujan, hijau aje.. rase die layan sgt2... makan, wpon simple and tak lah mewah tp sedap kot.. dat day ade kenduri utk Dik Tie, nk kawen dh die.. skrg nie tinggai aku ajelah yg tak kawen lagi.. tet!!


kenduri nye simple aje, aku kasik 1 dulang hantaran... bawak cupcake dri KL... and yg lain2 semua lah org kampung nk kasik... so jdiknye belah pompuan kasik 17 berbalas 9... ko ado?? bhahahaha.. aku pn tak sangke jdik banyak gitu.. tpi xpelah.. org dh kasik kan.. so kasik ajelah... brg2 nk buat goodies bag mmg murah jugak.. aku dh brangan dah.. hahaha...

da best part g Kangar, aku nampak kedai cd.. mmg old school giler nieh.. so aku bajet2 musti ade kaset nieh... aku masuk.. TARAA~~ ade lagi kaset2 lame.. aku beli jugak utk b... hehehe.. and makan bihun sup kt area tstore tue.. itu ajelah yg ade kan.. =))




g jalan2 kat padang besar sekejap aje.. sbb aku pn ngah kering.. tak dapat nk shopping scara total.. aku beli makanan aje.. hehe.. mmg makan lagi best kan.. and bang pidon ade bukak kedai burger bakar kat sane.. dh try and sedap.. ingtkan fenomena burger bakar nie ade kt KL aje.. dh smpai ke Perlis rupenye.. hehehehe...
suke!!

xsabar nk balik lagi.. and ngah tinjau2 peluang2 keje kt sane.. sbb mmg xnak duk kl dh.. ke nk duk tepeng nie.. hehehehehe... si btuah tue pn xmau duk Tepeng... best ape tepeng.. makan pn sedap.. kan kan...


ps - raye tahun nie balik kampong ke tak.. x tau lagi...


No comments: