14 November 2011

nasib

**ini crite xde kena mengena dengan sape2 atau ape2 pon yang bernafas @ pon yg sudah arwah... =)

last time aku jumpe die dan berbicara pasai idup.. die dlm keadaan jatuh terduduk.. aku sbagai org yang mendgr, pasang telinge.. diam skadar melayan perasan die.. yang pasti sedang bercelaru, runsing dengan nasib idup... bukan itu yang dipinta tp ape yang terjadik sudah tertulis sperti yang sedia tau... nk tukar ape2 pon xleh, atas sbb semua nye sudah terjdik, ape yang ko nk carut lagi.. ini kehidupan, bukan peperiksaan yang ko dh gagal ko boleh duk tampal dat result smpai ke mati..

aku pikir kan kehidupan dan nasib..
yup.. relevan kalu ikot kan.. " ade yang bernasib baik, and ade yang akan bernasib tidak baik sejak azali " and itu bukan lah sesuatu yang boleh kite nk diskuss di dunia nyata ni....
xde ape yang boleh dihuraikan, sbb nasib bukan sesuatu yang tepat... name pon nasib... nasib ko baik, nasib ko xbaik.. tu aje~
aku antara yang terbernasib baik... ya.. bukan bernasib sgt baik, tpi terbernasib baik... bukan aku nk menidak kan ape yang jdik.. tp aku bersyukur atas ape yang telah diberikan olehNya kepada aku wpon aku ternyata sgt2 alpa dgn dunia..

kalu aku dlm golongan nasib sgt2 baik, aku rse lagi teruk aku hanyut melayari dunia ini.. biarlah aku terhad dlm  memiliki sesuatu, bersusah payah tuk cpai impian.. susah kan?? tp atleast kehendak & keperluan idup dapat jugak merase...

tgk lah, ade golongan yang tak bernasib baik, maybe cacat sejak lahir, mungkin jugak xpenah punye ape sejak lahir, mungkin juga jdik mangse ape2 pon sejak lahir... ko ingt die nk idup mcm tue... aku tau, sebaik2 idup aku skrg nie pon aku mengeluh payah, tak kan tak ade sekelumit keluh kesah pon dri atie yang xpenah merase dunia realiti nie, merase nikmat nye idup ini...
bersabaq & menanti sahaje tidak boleh mengubah ape2, yang pasti nye BERUSAHA lah utk berubah!

aku??
aku sedang BERUSAHA, wpon usaha aku tipis, perlahan lagi dri siput atleast aku berusaha... utk trus kuat, utk truskan idup ni... blajar sendri, brdikari wpon kadang2 ade jugak aku loan kt mama... tp aku brade di tahap ok, bukan lah teruk bebenor musibah yang dtg bergolek.. and jarang ditimpa musibah2 hebat kecuali berkaitan dgn perasaan... itu salah aku!!
dan aku doakan die terus tabah, kuat utk idup ni... jatuh tue skejap aje tue... ko kan abg kental, cool mampus.. hahahaha.. no biggie lah babe, aku tau nasib kite xsame... atleast dat pengalaman idup buat ko lebih kuat diri org lain kan... yang di atas, kite xtau jatuh bgun die... event kite sndri xtau, nasib kite terus bgni @ akan sdikit baik kelak... moge yang baik2 buat kite semua, muge idup ini dipermudahkan, rzeki dilimpahkan...




ps - aku penah terduduk, pernah mati dalam bernafas, and skrg aku harap aku terus tabah.. and buat dewaku jugak, hapy utk awk sbenarnye... moge yg indah2 kekal bersame kamu.. =)

No comments: