05 January 2011

kenape kite xde junior masterchef??

aku nie ketagori kureeeeeeng ckit bab2 realiti tv yg tnjuk2 bakat nyanyik padahal ko xde bakat pon.. lagi2 melibatkan budak2... and dewase juge.. aku kalu tgk pon tgk gelak kan org xpon puji2 ciptaan Tuhan.. yerlah kdang2 tue yg dtang bawak pakej lengkap kan.. suare sedap, muke kcak =DD

so berbalik pd tajuk aku nie... MASTERCHEF.. aku ketagih tgk rancangan masak2, lagi2 Jamie Oliver, and Bobby Chin.. ade lagi Chef yg aku minat... even Chef Wan pon antara feveret chef aku.. skrg nie aku tgh tggu tayangan Junior MasterChef  Australia yg bakal tayang ahad nie... 

aku tgk TV kite asyik2 tayang benda2 hiburan kosong aje.. lagi2 utk budak2... kalu ade pon TV9 tue aa... ajar budak2 ngaji.. yg lain ade ke?? rancangan2 yg kena pakai otak tuk budak2??
ke rancangan2 tue dieorg tayang pagi ja, kut2 lah aku xpenah tgk kan... tpi stakat nie mmg xde langsung.. kalu kt luar a.k.a bawah skolah mmg byk.. tpi nape dieorg xtayang kt TV.. mane lah tau kan.. leh jugak tarik minat org nk tgkk... 
asyik2 kartun ja.. **aku xpelah jugak nk minat2 kartun.. dh tua =))

bayangkan negara kite ade Junior Masterchef, xpon ade rancangan Are you smarter then a 5th grader.. wpon kite ade rancangan Clever yg bermotifkan sains tue.. tpi xcukup lahh... tgk subjek2 dieorg... baru skolah rendah dh blajar pasai dunia.. musik pon bukan soalan buduh2... soklan sastera dieorg susah giler tenuk wooo..

budak2 skrg same aje mcm budak dulu2... maybe dieorg just bruntung dgn dunia IT dan Teknologi aje.. p skolah dh dpat blajar komputer and all.. umah dah ade tenet, astro.. so benda2 mcm tue tolong jugak otak2 mereka berkembang + badan jugak kembang... bahahaahhahahahahaha...

**wpon xtahu lagi bile nk ade ank  and all.. aku tetap risau dgn zaman2 akan dtg nye budak2... =p mcmane lah agaknye.. alamatnye ank aku, aku antar p ngaji agame kot... bahahahhahhaahha... siape nk ank die jdik perangai mcm die kan =)) semua nk yg baik2 saje.. INSYAALLAH....


ps - suke masak =)

2 comments:

Kc Kasedah said...

since era faizal Akademi Fantasia musim ke-4 aku da tak tgk da AF. semua nye da jd bullshit! then ada pulak utk rancangan menyanyi utk kanak-kanak. well,sok lusa kalo tak bjaya dlm peljaran,buleh jd artis. fakkkk! hiburan hiburan hiburan. so meleissss! negara luar da byk membangun da. negara kita nie da corrupt sebenarnyaaa

ckindollah said...

itu aa pasai.. aku leh kate dieorg nie dh kabur ngan hiburan.. kartun memanjang...
then budak2 skrg nie, aku tgk dh hafal2 lagu lah... main PS, main game kt cc.. semua tue SHIT gile...

tpi xde sape kate benda2 tue xelok.. sbb tue semua OK aje =DD
so
jage lah ank kite baik2, ank org lantak p kt depa.. bahahhahahaha~;l