09 December 2010

Tagged by KC =)

dan seperti biase sy akan di tag oleh KC dan sy akan tag KC balik.. hahahahahaha... and kali nie dgn hujah2 yg berjela2 dri aku.. TERIMAALAHHHH.... =DD

"once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random, things, facts or goal about you. at the end, chose 25 people to be tagged. you have to tagged the person who tagged you. if i tag you, its because i want to know more about you. "

1. Name aku NORASIKIN ABDULLAH and biaselah bile name ASIKIN musti org panggil sikin, ikin, eqin kan.. bahahahahaha... mane2 pusing pon itu jugak.. just kat umah mmg name ku ALONG.. and biase panggil dri along kalu berurusan ngan mama.. hehehe...
2. Lahir 4 OGOS 1985, tua dah.. bahahahhaa.. and mcm xcaye aje umor dh nk masuk 26thun depan.. bapaklah.. tua gile2 tue.. bahahhahahaha... aku lahir kt hospital Perlis, name aje org Perlis tp aku membesar semua kt KL.. skolah semua kt KL.. dh jdik ank jati KL lah... **xnak ngaku org Perliss da....
3. Aku mse kecik agak2 lasak, mcm jantan, kwan2 aku pn kebanyakannye lelaki.. aku agak2 sporty dan xmain masak2 mase kecik.. bahahahahaha... lebih kepada main peluh2.. and standart aa kalu aku balik dlm keadaan comot ke umah bile waktu ptg... hahaha... aku start kegadisan pon bile dh umor 18 mcm tue.. baru lah start nk terase pakai elok2... 
4. mama aku keje TM, dh berpuluh2 tahun.. abah aku keje pemulihan dadah a.k.a PEMADAM.. tp anak die... TET!! hahahahahahaha.... aku dulu suke g pusat serentii, sbb dieorg ade bela rabbit.. plus bile duk pusat aku dimanjakan secare total, kasik itu ini.. mintak makan mcm2, dpt main rabbit, tangkap ikan.. hehehehehe...
hapy jugak, sbb aku ngan adik aku jarak dekat 4-5thun.. lame jugak aku jdik ank tunggul... 
5. Yg bosan nyer mama dan abah dua2 org Perlis, DAMN!!! aku ade 2 kampung dlm 1 negeri.. gile xbest pon... balik2 pusing2 ctu gak.. lagi2 abah jenis org yg stay kt umahh.. bayangkan aku yg suke jalan2 nie kena balik Perlis and kena stay kt umah tue selame seminggu... T_T super duper BOSANN... nk ajer aku ikot sedara aku yg jual PESEMBOK tue berniage kt pasar malam...
6. Aku Along kpd 3 lagi adik, semua pompuan.. hehehehe... ok jugak, sbb aku berkuase VETO.. and slame nie aku xpenah lagi kongsi bilik ngan sape2... bahahahaha.. and aku sgt2 kedekut + garang ngan adik2 aku.. tpi itu dulu lah.. zaman2 darah ngah panas, skrg nie.. ikot suke korang lah, masing2 dh besau pjg... nk tegur kate berleter, xtegur kate xcare... bahahahahaha... pikir2 lah sndri... **senang x ade ALONG mcm aku???
7. Aku nie dulu agak2 merantau disbbkan keje abah yg keje ngan goverment.. aku penah duk umah kakitangan rumah budak2 nakal kt serendah, aku penah duk kt pusat serenti pahang, and akhirnye aku duk kt sentul, and last sekali dri umor aku 12thun smpai skrg aku stay here in SELAYANG.. kire nie last lah wpon skrg nie abah keje kt K.Selangor tp die decide nk ulang alik dri sane and xkan pindah umah ke sane.. **NASIB BAIK... hehhehehehe~
8. Maybe disbbkan aku dh biase duk umah org, and akan kenai semua sedara2 mak yg jage aku tue.. aku jdik mudah lekat ngan org yg aku baru kenai... atleast yg sebaye ataupon yg mude dri aku.. aku dulu stay umah org mase kt Serendah, Mama Zai yg bela aku and smpai skrg aku g lepak umah die kalu time raye ataupon ade keraiyan ape2.. musti aku dijemput... dan dlm family Mama Zai, aku lah yg paling kecik... hehehehe... and after pindah Sentul, aku duk ngan Mak Enab... and still smpai skrg even aku dh pindah dkt berbelas tahun aku still p lepak umah die.. and aku balik ngan ank2 nyer Mak Enab, dieorg so frenly and senang ajak sembang.. so aku pon terikut2... **tpi aku still kureng ckit ngan makcik2 dan pakcik2... huhuhu... xtau nk sembang ape T_T
9. Zaman skolah aku dulu, boleh2 ajelah.. jenis plajar yg tgh2.. xbijak xbongok sgt.. hehehehe... kelas pon tgh2 aje.. and mse skolah rendah aku BZ main badminton tok skolah, aku masuk KOIR skolah... ingt lagi kami nyanyik lagu sungai tuk lawan antara skolah2... and masuk skolah menengah kt (P) jln ipoh, KL aku main hoki and acare lari2 jauh... lari dekat2 xmasuk sbb aku xcepat tpi aku fit... slalu kena masuk 400m, 800m and 1500m... bayangkan brape kali aku pusing padang skolah yg kecik tue.. bahahahahaha... best jugak lah, wpon skolah pompuan.. aku antara yg terfemess jugak lah kt skolah.. sbb aku kapetan hoki skolah, aku budak pakai baju ijau yg selalu kena panggil ngan pengawas, aku org kuat umah kenanga a.k.a umah biru dan pastinye cikgu2 kenai budak2 yg geng ngan aku... aduiii.. aku bukan budak nakal pon.. hehehehe....
10. Aku mmg pengemar KUCING.. and seperti sedia maklum aku dh penah bela berpuluh2 ekor kucin sejak dri aku kecik lagi... maybe sbb mama dan abah jugak mmg jenis suke kucing.. pantang jumpe kucin2 yg terbaik cantek musti terase nk bawak balik umah... hehe.. and skrg nie ade 7 ekor kt umah... dh besar2 jugak.. ade 2 ekor baby kucing yg dinamekan Jacob Black and Princess Mia.. bahahahahaha... name xnak kalah...
11. And bab warne2 kegemaran, aku sukekan HIJAU dan MERAH.. dulu mse zaman2 study abes semua barang2 aku warne ijau... dri pesel box sampai lah ke pen, pembaris.. semua kaler ijau.. mmg freak gile ngan warne ijau mase tue.. bahaahhahahaa.... and NOW aku lebih tertumpu pada gajet and barang2 elektronic aku suke kumpul warne merah pelak.. hp and MP3 mmg warne merah dah... tp bile berkaitan brg2 peribadi, still tangkap warne hijau... deodoran pn ijau, berus gigi pon hijau... hahahahaha...
12. Aku suke POP ART, aku suke tgk hasil keje org lain yg over da limit... grafik2, poster, patung2, ukiran2, lukisan, dan ape2 yg leh dilihat and dpt buat aku kagum mmg aku suke gile... aku sebagai peminat art2 yg unik dan pelik2... photografi, manipulation... DAMN!! mane dieorg dpt ideakan hasil2kan art2 yg x terpikir dek akal logik.. serius aku nk ade bakal mcm tue.. lukis ape pon jdik, menghasilkan ape2 pon jdik sperti yg dikehendaki... mmg KAGUM T_T
13. pasai CINTA, mmg aku penah mencintai dan dicintai... yup... xde ape yg aku leh detailkan kt cni.. sbb xleh digambarkan dgn kate2 yg aku sgt2 cinta mati same si DEWA ku.. -end-
14. Aku suke MUSIK, dri kecik lagi aku dihidangkan dgn musik yg mcm2... and aku peminat susah mati BSB, NSYNC... bahahahahahaha... mase skolah rendah aku antara yg tercool lah sbb aku hafal lagu inggeris lebih dri lagu melayu... **suke belagak.. bahahahahhahaha.... masuk skolah menengah aku dgr SHEILA ON 7... hahaha.. berape thun aku mendambarkan dri pada si DUTA... lame gile aku jdik peminat dieorg... masuk kolej, aku start dgr HUJAN.. bahahahaha... mcm haram.. and aku kenai SPRITZ!!! itu die.. start lah aku dgr musik2 tepu, jerit2, laju2, malas2, dan lain2 lagi... hahahahahaha.. mcm2 kan.. but SERONOK... 
15. MAKAN mmg tidak dpt dipisahkan lagi dgn aku... aku dulu sgt2 jage makan.. almaklum lah zaman2 skolah, kena jage stamina.. mane leh bedal aje.. masuk kolej yg badan aku berkembang dgn jayenye.. kena plak dewa aku kuat makan.. lagilah berkembang mekar... bahahahhaha... mase aku keje 2thun dulu pon aku jage makan.. bukan lah jage betoi2... tpi aku susah ckit nk makan kt kedai... kalu mkan kt luar, aku tibe2 jdik VEGEN.. xpon aku makan ikan... aku jenis xpandai pilih lauk pauk kt kedai.. kalu fast food lain lah.. xyah tgk menu dh... hahahahhaahha....
16.MINUMAN aku tidak letak feveret pon.. tpi kalu aku p kedai2 tertentu mmg dh ade choice tuk air.. hehehe.. kalu aku p kopitiam mmg aku oder white coffee ataupon float.. kalu lepak bangi kopition aku suke ambra juice die.. damn sedap gile... and kalu g warung2 melayu aku lebih kepada air buah and kalu mamak kompom2 aku akan oder teh ais @ teh tarik.. nyum nyum....
17. Hobi aku nie membace segala jenis bahan bacaan and tgk movie.. aku xpenah memilih bahan bacaan, asal ade aje aku bacer.. even kalu dh bosan sgt, aku p korek balik surat kabar 2-3ari lepas punyer dan bacer... kadang2 tue dh wt lapik kt meja makan pon aku leh bacer smbil makan.. kalu dlm kete plak aku suke bacer no plat kete lain... bacer semua singboard2 kedai, jalan dan lain2... teruk x tahap ketagihan membacer aku nieh?? hehehehe... bab movie aku mmg memilih ckit.. chite melayu jatuh no 18, aku akan mule kan chite2 lawak2 xpon kartun.. nape xde org nk layan aku tgk movie karton lagi skrg nie?? sedih gile.. dulu aku ajak aje, chite karton best lah... aku p tgk kunfu panda, ices age 3 and penuh ngan gelak tawa... ok aje T_T
18. Aku sbagai LEO, sgt2lah ego, suke arah2 org and suke diarah secare suke rela, manje nk mampus, pendengki yg sgt2 dengki, penjeles dlm diam, so fucking lomantik, and ape2 lah yg berkaitan dgn leo nyer type.. mmg aku nie xlari banyak... tpi nape still xde yg lekat nieh... aku kadang2 terase aku nie xcantek langsung... bahahahahahahhaa....
19. Cite2 aku skrg nie nk ade duet banyak, ade kete and beli sebijik umah... and target utama aku, nk sediakan org gaji tuk mama... hebat x???
org umor dh baye2 aku mane ade cite2 lain slain nk kumpul duet banyak2... tipu lah kalu org baye aku cite2 nk jdik polis, askar, doktor tue semua... bahahahahahhaa... target idup ini mmg nk senangkan mama, kalu mama saket atau ape2 senang aku nk jage... aku xnk susahkan mama lagii T_T
20. TAK SUKE org yg suke ckp besau2, semua nk A aje... bahahahaha... ckp banyak tpi habuk pon xde... aku xsuke org talam bermuke, dpan aku kipas aku, blakang aku lempar tahi kat aku.. aku xsuke org baik ngan aku ade makna, aku xsuke org2 nmpak belagak kaye wpon yg sebenarnye kayap.. aku xsuke org pengotor utk tontonon umum, pengotor tuk dri sndri xpelah... aku xsuke org bajet2 baik, chite semua hadis2, dri sndri pon nmpak senget ke kiri... =)
21. SUKE org2 yg bijak2 pandai, kacak dan wangi... org2 banyak duet tpi xbelagak, pendiam tpi berisi, bijak tpi xsenyap2 aje xheboh2 jaja kt semua org... org yg pasif tpi pandai bwak dri.. gebu + muncit skit, baik ati and baik budi bicara, cantek tp x kekwat, peramah dgn limit hnye kawan, org2 yg tak kedekot ilmu, org2 yg baik2 tpi mnegur cara sinis and sgt2 xwat org lain terase, org2 yg kuat melawak dan xpenah saket kn atie org lain... DAMN... wujud lagi kot org2 mcm nie =DD
22. Tempat2 yg aku teringin gile vavi nk g pastinye JAPAN and BRITAIN... damn.. aku suke gile japan sbb town dieorg membgun bagai nk rak.. budaye dieorg, bangunan dieorg, org2 dieorg unik2 and best tuk study and hayati.. mase form 4 ade gile study bahse dieorg.. hehehe... aku nk p london sane, sbb aku nk p jalan2 and lepak ngan org sane... teruk x??? bahahahahahahhaa.. aku sgt2 suke org2 puti, aku nie tiap2 kali aku kuar kL, aku berhajat sgt2 org pute tegur aku and ajak sembang xkesahlah dri negare mane pon... suke gile lorat dieorg... british nye lorat sgt2 sexy ditelinge aku... bahahahaha~
23. BFF aku, serius xramai... and kategori2 nie xleh nk letak and lekat kan pada seseorg... aku lebih suke ckp org2 yg rapat ngan aku tu adik bradik aku... hehe.. mudah.. nk letak status BFF pada seseorg mmg unfair...
and bile aku randomly letak sape2 as a BFF and pastinye ade yg terase bile name xde dlm senarai.... and bile aku dh judge seseorg itu adik bradik aku mmg org tue dh totally masuk dlm idup aku... and kalu ade dh letak title GF aku.. itu dh tahap kritical... OK??
24. bab FESYEN and MAKE up mmg aku fail... aku smpai skrg still pakai shirt lengan panjang, jeans and tudung biase... xpenah terase nk tukar pakai tudung ikin ke, mawi ka, and penah lah try pakai selendang pusing2 itupon bertahan 2minggu aje... hahahahahaha... and still pakai slipar aje... and kalu ade job aku pakai scandal.. teruk x??? so damn malas nk cantek2... nk g mane pakai cantek2... T_T
25. kesimpulannye aku mcm nie lah, sempoi aje.. akan jdik fussy bile diperlukan... nk try crik buah atie baru, crik idup baru.. and thanks KC wt aku chite panjang lebar kt cni... bahahahahahahhaa... FUN sgt2 =)
muahhxxxhahahaha......
nie 25org yg bakal merepek jugak utk teruskan EDISI TAG mengTAG nie =)

1. KC
 dan lain2... hehehehhee... blog lain2 tue serius sgt.. takut nk tag... heheehhehehhe =))



8 comments:

Kc Kasedah said...

kak jum kumpul duet g LONDON. stay sana terus pn takpe. weeee ;P

ckindollah said...

ikot kan ati dh duk sane terus...
hahahahahaha~

Kc Kasedah said...

jum! leh kawen ngn mat saleh! fuhhhh! accent trus tukar brits accent.LOL

ckindollah said...

bahaahahahhaha..
aku leh lagi nk crik mat salleh..
mal hang nk taruk mane?

Kc Kasedah said...

mal kene bermadu. hahaha takpun die kawen dgn minah saleh. tettttttttt!

9na said...

waaahhhh~~~~
kini aku lebih mengenali mu wahai ckin...heheheheheh ^_^

ANXP said...

O EM JI! aku kena tag! mcm mana ni? lmbt sket la buat kin. hahaha.

ckindollah said...

bahahhahahahaha...

nai : nie lah aku yg senget ckit..
haha~

anep : slow2 nep... pasti berjaye siapkan... hehe~